- Företag till salu
- Handel
- Lola&Lykke Oy – ett finskt internationellt växande prisbelönt mödrahälsovarumärke
Lola&Lykke Oy – ett finskt internationellt växande prisbelönt mödrahälsovarumärke
Din intresseanmälan har skickats
Finland
Grundat
2018
Omsättning
11 Mkr
Resultat
Vinst
Beskrivning av Lola&Lykke Oy – ett finskt internationellt växande prisbelönt mödrahälsovarumärke
Lola&Lykke är ett inhemskt konsumentmärke grundat 2018 som har vunnit internationella priser som bästa varumärke för mödrar samt för bästa graviditets- och amningsprodukter. Märkets stjärnprodukt, den "smarta elektriska bröstpumpen", har sålts i över 20 000 exemplar och försäljningskanalerna är öppna både via den framgångsrika webbutiken lolalykke.com och i 20 europeiska länder, där över 200 återförsäljare säljer Lola&Lykke-produkter.
Företaget kommer att öppna flera betydande försäljningskanaler under Q2/24, inklusive:
• John Lewis varuhuskedja, UK, webbshop + 31 varuhus
• Boots.co.uk, UK
• Kesko, FI, webbshop
• Proshop, DK, webbshop (lokaliserad butik i sex EU-länder)
Lola&Lykke har för närvarande en årsomsättning på cirka 1M EUR, som företaget planerar att fördubbla genom en finansieringsrunda under det kommande året. Företaget har nått nollpunkt på rörelsemarginalen under Q1/2024 och Lola&Lykke siktar starkt på ett positivt rörelseresultat under 2024.
Lola&Lykke bygger världens mest pålitliga mödrahälsomärke, där de vinnande faktorerna är:
• Nära samarbete med hälso- och sjukvårdsaktörer;
• Klinisk forskning och medicintekniska produkter;
• Prisbelönta produkter i sin klass;
• En stark mammagemenskap (över 100K kunder); samt
• Digitala tjänster (innehåll, personlig rådgivning för mödrar och chattkonsultationer).
Lola&Lykke söker för närvarande 500K EUR i ytterligare finansiering, varav 115K EUR redan har tagits in i form av aktieinvesteringar. Dessutom har företaget säkrat en rörelsekapitalfinansiär för lagerinköp. Aktieinvesteringar erbjuds nu med mycket förmånliga och konkurrenskraftiga villkor (pre-money värderingsnivå på cirka 1,5 gånger årsomsättningen).
Den nuvarande finansieringen är planerad för tre områden:
• Utveckling av produktportföljen och lansering av nya produkter (bl.a. bärbar bröstpump)
• Accelerering av den brittiska marknaden under 2024 (bl.a. anställning av en lokal försäljningsagent)
• Utökning av produktverksamheten genom marknadsföring och varumärkesstrategi samt stabilisering av verksamheten på en starkt lönsam nivå